NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0 na lata 2021-2025
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa (NPRC) został uchwalony przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce i wzmocnienie aktywności czytelniczej uczniów, poprzez zakup nowości wydawniczych i uatrakcyjnienie księgozbioru bibliotek oraz rozwój współpracy bibliotek szkolnych z bibliotekami publicznymi.
Dzięki temu zaistniała możliwość wzbogacenia księgozbioru biblioteki o pozycje zgodne z zainteresowaniami uczniów, skłaniające do głębszych przemyśleń, uczące wiedzy o świecie, pomagające uczniom w trudnych życiowych sytuacjach.
Mamy nadzieję, że uczniowie zachęceni różnorodnością będą chętnie odwiedzali swoją bibliotekę i będzie to początek ich nowej czytelniczej przygody.
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół Gminnych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Łapczycy otrzymała w 2022 r. wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa w ramach realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021- 2025”.
Całkowity koszt realizacji zadnia 15 000,00 zł, w tym: kwota dofinansowania ze środków budżetu państwa: 12 000,00 zł (stanowi 80 % wartości zadania), wkład własny organu prowadzącego szkołę – Gmina Bochnia: 3 000,00 zł (stanowi 20 % wartości zadania).
W ramach Priorytetu 3 Programu Szkoła Podstawowa otrzymane wsparcie finansowe przeznaczy na:
a) zakup książek będących nowościami wydawniczymi i niebędących podręcznikami, w szczególności książek historycznych, w tym poświęconych historii Polski XX wieku, oraz lektur szkolnych,
b) zakup nowych elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych:
– zakup sprzętu komputerowego do wykorzystania przez nauczyciela bibliotekarza,
– zakup elementów wyposażenia wnętrza biblioteki, w szczególności regałów i fotela biurowego,
c) realizację działań promujących czytelnictwo:
– zakup książek będących nagrodami książkowymi dla uczniów biorących udział w działaniach promujących czytelnictwo,
– organizację spotkań autorskich, wystaw i konkursów.
„Czy czytasz? Czytam! A Ty?” (NPRC 2.0)
Spot kampanii Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 skierowany do dzieci, młodzieży oraz ich rodziców.
Motywem przewodnim spotu są słowa: „Nieważne gdzie czytasz, ile, kiedy, ani dlaczego”- WAŻNE, że CZYTASZ.
Zaprezentowani w klipach bohaterowie, poprzez swoje działania pokazują, że warto czytać bez względu na okoliczności. Celem spotu jest pokazanie, że książki są dobrymi towarzyszami naszej codzienności, a czytanie – wartością samą w sobie, bowiem pobudza wyobraźnię, poprawia pamięć, uczy krytycznego myślenia i komunikowania się z innymi. Czytanie to szansa, żeby być na bieżąco, integrować się, rozwijać relacje z rodziną i przyjaciółmi. To także dobry relaks.